株式会社UZEN(以下、当社といいます。当社の住所等の詳細はこちら。会社概要)は、インターネットを利用したサービスの提供をする企業として個人情報を個人の方々の貴重な財産であると認識しております。また、お客様から求められている個人情報の取扱に関する適切性の確保を、企業全体の最重要課題と捉え取り組んでおります。このような背景を鑑み、個人情報の取扱について、次のように方針を定めます。
- 1.当社における個人情報の利用目的
- 当社は、お客様の個人情報(以下、個人情報といいます)を取得および利用する場合には、以下の利用目的の達成に必要な範囲内で適正に個人情報を取扱うとともに、目的外利用を阻止するための措置を講じています。
- 当社の保有個人データは、当社の事業活動:
- ・ECプラットフォーム「G1 commerce」の販売
・国内EC、グローバルEC(越境EC)等のECサイト構築、ECシステム開発
・国内・海外含むEビジネス展開コンサルティングおよび支援
・EC運用支援
において、以下の目的で利用いたします。
(1) お客様及びお取引先の個人情報
・当社及び当社グループ企業が取り扱う製品・サービスに関する情報提供
・当社及び当社グループ企業が取り扱う製品・サービスの販売・提供
・当社及び当社グループ企業が取り扱う製品・サービスのサポート対応
・当社及び当社グループ企業が開催するセミナー・展示会・イベント等の案内送付
・連絡・商談・打合せ・契約の履行
・お問合せ・ご依頼対応
・各種アンケート調査の実施・分析
(2) 業務の受託に伴い委託元から提供された個人情報
・システム開発・運用、システム保守、コンサルティング等の受託業務の実施及びそれらに関連する設定作業等の実施
(3) 当社施設へ来訪された方の個人情報
・セキュリティ確保及び入退館管理
(4) 採用応募者、退職者及び従業員の個人情報
・採用選考に関わる情報の発信・連絡・通知
・退職者への会社情報の提供・連絡
・人事労務管理
(5) その他当社が明示した利用目的に同意を得たうえで取得した個人情報
・その利用目的の範囲内での利用
- 2.個人情報の保管期間
- 当社は、上記「当社における個人情報の利用目的」に記載する目的のために必要な期間、もしくは適用法令により定められている期間、個人情報を保管します。当社は、個人情報を利用する必要がなくなった場合、適用法令および当社の定める手続きにしたがって、個人情報を消去もしくは匿名化します。
- 3.要配慮個人情報
- 当社は通常、個人情報の保護に関する法律(以下、個人情報保護法といいます)によって要配慮個人情報と定義される個人情報を取得しません。当社が要配慮個人情報を取得する場合は、本人から明示的な同意を取得するなど、個人情報保護法の定める手続きに従います。
- 4.個人情報の外部委託先への開示について
- 当社は、製品及びサービスの情報並びに物品提供に関する業務(印刷、封入封緘、梱包、配送、メール・FAX配信、データ入力、データクリーニング、コールセンター、マーケティング、販売支援、代金回収、ウェブサイトの構築・運営 等)の一部を外部に委託し、委託先に対して必要となる最小限の範囲でお客様の個人情報を委託に伴い提供する場合があります。この場合、当社が定める個人情報保護基準を満たす委託先を選定すると共に、個人情報の取扱いに関する契約の締結をはじめ、委託先に対して必要かつ適切な監督を行います。
- 5.個人情報の第三者提供について
- 当社は、次に掲げる場合を除き、あらかじめご本人の同意を得ることなく個人情報を第三者に提供することはいたしません。
(1)お客様が希望されるサービスを行うために当サイトが業務委託先等に必要な範囲で開示又は提供する場合。
(2)個人を識別できない統計的資料等を開示又は提供する場合。
(3)裁判所、検察、警察その他の司法機関又は行政機関から法的義務を伴う開示要請を受けた場合。
(4)お客様の権利、財産、安全等を保護するために必要であり、かつお客様の同意を得ることが困難である場合。
- 6.安全対策の実施について
- 当社は、個人情報の正確性及び安全性を確保するために、情報セキュリティ対策をはじめとする安全対策を実施し、個人情報への不正アクセス、または個人情報の紛失、破壊、改ざん、漏えい等を確実に防止します。また、内部監査の結果、市場のセキュリティ事故の実例ならびにお客様からの要望等により改善が必要とされたときには、速やかにこれを是正します。
- 7.個人情報の開示、訂正、利用停止、削除について
- 当社の「開示対象個人情報」についての本人又はその代理人からの開示、削除・訂正、利用停止等の求めに関する手続は下記窓口までお問合せください。必要に応じて、所定の請求用紙をFAX又はご郵送いたしますので、必要事項を記入の上、本人確認のための書類(運転免許証、パスポート、健康保険の被保険者証、写真付き住民基本台帳カードのいずれかのコピー)と開示請求の場合は、返信用封筒(封筒にご請求者住所を記載し、基本料金分と配達記録郵便分の切手を貼付けて下さい)をご同封いただき、下記宛に配達記録郵便にてご郵送ください。
代理人によるご請求の場合は、代理人であることが確認できる委任状等をご同封ください。当社にご請求書類一式(返信用封筒及び切手含む)が到着次第、当該手続のための調査、本人確認及びご回答など遅滞無く適切に対応します。
株式会社UZEN 個人情報管理責任者:総務担当
電話番号:03-4577-9211
(受付時間 10:00~17:00 土日・祝日・当社休業日を除く)
- 8.個人情報についてのお問合せ先
- 当社の保有個人データの取扱いに関するご質問、ご意見及び苦情につきましては、以下の「お問い合わせフォーム」にてお問い合わせください。
お問い合わせ先:「お問い合わせフォーム」
2025年1月10日
株式会社UZEN
代表取締役社長 金 秀泳(スコット キム)
-------------------------------------------------------------------------
Handling of Personal Information
UZEN Corporation (hereinafter referred to as “the Company”; “we”, “us”, and “our”, for details such as the Company’s address, please refer to Company Overview(Japanese only)), as a company providing internet-based services, recognizes that personal information constitutes a valuable asset for individuals.
In addition, the Company considers ensuring the appropriate handling of personal information as one of its most important responsibilities. Recognizing this, we hereby establish the following policy regarding the handling of personal information.
- 1.Purpose of Processing Personal Information
- The Company appropriately handles the personal information of users (hereinafter referred to as “Personal Information”) when acquiring and utilizing such data, ensuring it is processed only to the extent necessary to achieve the purposes listed below. Measures are implemented to prevent its use beyond the specified purposes.
- The retained Personal Information will be used in the Company’s business activities, including:
- ・Sales of the “G1 commerce” EC platform
・Development of domestic EC and global EC (cross-border EC) websites and systems
・Consulting and support for E-business deployment, both domestically and internationally
・Support for EC operations
Personal information will be used for the following purposes:
(1) Personal Information of Users and Business Partners
・To provide information about products and services handled by the Company and our group companies
・To sell and provide products and services handled by the Company and our group companies
・To provide support services for products and services handled by the Company and our group companies
・To send invitations and information regarding seminars, exhibitions, and events held by the Company and our group companies
・To facilitate communication, negotiations, meetings, and contract fulfillment
・To respond to inquiries and requests
・To conduct and analyze various surveys and questionnaires.
(2) Personal Information Provided for Entrusted Services
・To perform entrusted tasks such as system development, operation, maintenance, consulting, and related configuration work
(3) Personal Information of Visitors to Company Facilities
・To ensure security and manage entry and exit to the Company’s facilities
(4) Personal Information of Job Applicants, Former Employees, and Current Employees
・To send, communicate, and notify information related to recruitment and selection processes
・To provide company-related information and maintain communication with former employees
・To manage human resources and labor operations
(5) Other Personal Information Obtained with User Consent for Explicit Purposes
・To use such information within the scope of the agreed-upon purposes
- 2. Retention Period of Personal Information
- The Company retains Personal Information for the period necessary to achieve the purposes outlined in “1. Purpose of Processing Personal Information”, or for the period prescribed by applicable laws and regulations. If the use of Personal Information is no longer necessary, the Company will delete or anonymize such data in accordance with applicable laws, regulations, and the procedures established by the Company.
- 3.Sensitive Personal Information
- As a general rule, the Company does not acquire sensitive personal information as defined under the Act on the Protection of Personal Information (hereinafter referred to as the “APPI”). In cases where the Company needs to acquire such information, it will comply with the procedures set forth by the APPI, including obtaining explicit consent from the individual.
- 4.Disclosure of Personal Information to External Contractors
- The Company may outsource certain tasks related to the provision of products and services, including but not limited to printing, packaging, sealing, delivery, email and fax distribution, data entry, data cleaning, call center operations, marketing, sales support, payment collection, and website development and operation. In such cases, the Company may provide Personal Information to external contractors only to the minimum extent necessary for the performance of the outsourced tasks. The Company will select contractors that meet its established Personal Information protection standards and will take necessary and appropriate supervisory measures, such as entering into agreements regarding the handling of Personal Information.
- 5.Provision of Personal Information to Third Parties
- The Company will not provide Personal Information to third parties without obtaining prior consent from the individual, except in the following cases:
(1) When Personal Information must be disclosed or provided to outsourced contractors within the scope necessary to deliver the services requested by the user.
(2) When statistical or other data that does not identify individuals is disclosed or provided.
(3) When disclosure is required by a court, public prosecutors, police, or other judicial or administrative bodies in accordance with legal obligations.
(4) When it is necessary to protect the rights, property, or safety of the user, and obtaining the user’s consent is difficult.
- 6.Implementation of Security Measures
- The Company implements security measures, including information security practices, to ensure the accuracy and safety of Personal Information. These measures are designed to prevent unauthorized access to Personal Information, as well as its loss, destruction, alteration or leakage. If internal audits, real-world security incidents in the market, or requests from users highlight areas requiring improvement, the Company will promptly address and correct them.
- 7.Disclosure, Correction, Suspension of Use, and Deletion of Personal Information
- For requests regarding the disclosure, deletion, correction, or suspension of use of “disclosable Personal Information” by the individual or their representative, please contact the office below. Upon request, the necessary application form will be sent via fax or mail. Please complete the required form and enclose identification documents (a copy of a driver’s license, passport, health insurance card, or a photo ID issued by the Basic Resident Registration System). For disclosure requests, please also include a self-addressed stamped envelope with postage affixed for regular and recorded delivery, and send all documents by recorded delivery to the contact address below.
If the request is submitted by a representative, please enclose a letter of authorization or other documents verifying the representative's status. Once the Company has received the full set of required documents, including the self-addressed envelope and postage, we will promptly conduct the necessary investigation, verify the identity of the requester, and respond appropriately without delay.
UZEN Corporation
Personal Information Manager: General Affairs Department
Telephone Number: +81-3-4577-9211
(Office hours: 10:00–17:00(Japan Standard Time), excluding weekends,Japanese public holidays, and Company holidays)
- 8.Contact for Inquiries Regarding Personal Information
- For questions, opinions, or complaints regarding the handling of retained Personal Information by the Company, please contact us via the “Inquiry Form” provided below.
Contact Form: [Inquiry Form]
Date: 10/1/2025
UZEN Corporation
President and CEO: 金 秀泳(Scott Kim)
Head Office: Tokubundo Building 4F, 2-7-12 Mita, Minato-ku Tokyo 108-0073 JAPAN